تا انتها حضور...

باید منتظر ماند و بر این انتظار ایستاد
\

تا انتها حضور...

باید منتظر ماند و بر این انتظار ایستاد

  • Instagram
تا انتها حضور...

سلام

بعضی از حرفها را نباید هرگز بگویی
به خاطر بغضی که در گلو داری
یا به خاطر بغضی که از شنیدن
حرفهای تو در گلو شکل می گیرد
اما اینها دلیل نمی شود که نگویی
" من" با "نوشتن" فریاد خواهم زد...
پس " تو" گوش نوشتاریت را تقویت کن
تا فریادهایم را بشنوی...

"زمزمه" هایت را دوست دارم
درست است که گوش سنگینی دارم
اما " زمزمه" هایت را با گوش جان می شنوم
شاید بپذیرم و شاید ...

اما به "تو" قول می دهم که
خوب بشنوم...

م.ع.ر.ط
Mart.emba@gmail.com

بایگانی

پیوندهای روزانه

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۷ ب.ظ

۳

دشمنی دشمن

دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۷ ب.ظ

تمام صحنه های کشتارمردم مظلوم عزه و جنون صهیونیستها را می بینم
بارهاوبارها می بینم
بغض هایم را فرو می دهم
و سعی برعمیق کردن کینه خودنسبت به دشمن دارم
مطمئن هستم این کینه به درد خواهد خورد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۳۰
دانشجوی کلاس اول دبستان

غزه

فردا

دشمن

نجواها  (۳)

شما از کینه توزی حرف بزن

من از انسانیت

کینه توزی در هیچ کجای انسانیت جایی نداره.

نتیجه ی کینه توزی های دوستان شما در این سی سال چه شد ممل جان؟

مگر نمی بینی؟

شرق را به غرب بافتن من حرف است!

شما که زور دستتان هست و حرف حرف خودتان و کینه ورزیتان عقلانی ست و بحثی کاملا صحیح!

کجای گوشه ی دل این مردم فلسطین بد بخت را گرفتید که حالا به آن ببالید؟

غیر از اینکه روز به روز مملکت آن ها آب رفت؟

غیر از اینکه روز به روز کشته هاشون بیشتر شد؟

غیر از اینکه بچه هاشون رو دونه به دونه می کشن؟

این همون نتیجه ایست که از تئوری خودتون می خواستید بگیرید؟

لااقل شما که ادعای بر حق بودن دارید، مرام و مسلک و دیدگاهتون چیزی غیر از اون صهیونیست های وحشی و جاهل و کینه ورز و اصلا حیوان باید باشه!

و الا شما با اونا چه فرقی دارید؟ با چنین کینه ای اگه روزی دست شما به اونا برسه همین بلایی رو سر اونا میارید که اونا سر ملت فلسطین آوردن! در اون شرایط کسی رو به کسی برتری نیست هممون میشیم سر و ته یه کرباس. همون طور که صهیونیست های احمق داستانی مثل هولوکاست رو بهانه ی این وحشی گریهاشون کردن و حواسشون نیست خودشون خیلی وقته یه هولوکاست دیگه به خاطر اون داستان درست کردن.

حالا با چه رویی از هولوکاست حرف می زنن من نمی دونم. اما این دیگه کار ما نیست. ما حیوون نیستیم ادمیم عقل داریم.

به هر حال این حرفا رو قبول نداشته باشی، لااقل شاید بتونی بگی نتیجه ی کینه ورزی های شما کجای درد دل فلسطینیا رو گرفت، می دونی که اون غزه معروف شده به بزرگترین زندان انسانی جهان که وسط اون جغرافیا گیر افتاده. روز به روزم بد تر میشه اوضاعش.

من حرفی ندارم با کینه ورزی ای که ازش حرف می زنی اگه جواب میداد منم بات موافق بودم، من خیلی بیشتر از تو و همفکرای تو می خوام اونجا صلح برقرار بشه، اخبار کشتار و جنگ تموم بشه، بچه ها بزرگترین مشکلشون حل تکلیف مدرسه شون باشه و دعواهاشون سر بازی و تفریح. اما مشکل اینه که تا حالا جواب نداده از حالا به بعدشم جواب نمیده. اصلا من حرف تازه ای نمی زنم همیشه همه ی ما شنیدیم که با عفل و منطق بهتر میشه نتیجه گرفت تا با زور و دعوا. به قول معروف 55 ثانیه فکر کنیم 5 ثانیه عمل. خب تزی که جواب نداده ادم عاقل تغییرش میده از یه در دیگه وارد میشه. هدف که همون هدفه. حمایت. تو چنین شرایطی زنده نگه داشتن جون حتی یک نفر بهتر نیست؟ ما با این روش چقدر از خاک غصب شده ی اونا رو پس گرفتیم بهشون دادیم؟ تا کی ادامه بدیم؟ تا جایی که هر دو طرف فرسوده بشن؟! جنگ توی اون منطقه دیگه از عمر یک انسان طولانی تر شد، نسل ها اومدن و رفتن و زندگی ای که من و تو تجربه کردیم رو تجربه نکردن!

دنبال راه حل منطقی باشیم. ما با همه کشورای اطرافمون مشکل داریم، چهار سال فقط به کشور های مسلمون دور و بر شیعه یا سنی بپردازیم متحد شیم. راهش رو پیگیری کنیم نتیجه اش رو می گیریم.یا اصلا هر راه کار دیگه ای غیر از این وضع. شما اونجا نشستی تو شهر خودت توی صلح و آرامش یه جا دیگه رو دارن بمباران می کنن، یه عده دیگه رو دارن به خاک و خون می کشن بعدهم آتیش بیار معرکه این طرف ایرانه، اون طرف اسرائیل و رفقاش، بعدم هی می گیم اتیش معرکه رو بیشتر کن؟

راجع به خاک یه عده دیگه راجع به جون یه عده دیگه من و شما داریم یکی به دو می کنیم؟ شما از عقلانی بودنش صحبت می کنی میگی کینه میگی دشمن میگی جنگ یا علی اول خودت برو جلو، چرا باید بچه ی شش ساله ی کسی دیگه رو به کشتن بدیم واسه تز های خودمون؟









پاسخ:
سلام
فرض بگیریم همه ی صحبت های شما درست
حالا تکلیف چیه؟
الآن که اوضاع مثل زمانیکه صدام خرمشهر و خوزستان را گرفته ما بریم مذاکره کنیم در صورتیکه اون زمان صدام فکر کل ایران را داره ؛ به نظرت میشه مذاکره کرد
قبل از این سی سال کینه توزی، ایران کدام سیاست را داشت؟
موفق بود؟
جنوب  از لبنان با مذاکره آزاد شد ؟ ویا قراره بلندی های جولان که متعلق به سوریه است با مذاکره حل بشه؟
جناب آقای "انسانیت" بیا دست از بازی با کلمات برداریم کینه توزی نسبت به دشمن عین انسانیت هست
تنفر از ظالم نوعی عدل است
این قسمت خیلی مهم است:
اگر من بنشینم متن شما را جمله جمله تحلیل کنم و جملات درست را با رنگ سبز و جملات اشتباه را با رنگ قرمز ؛ بیشتر جملات رنگ سبز به خود می گیرند اما کل متن رنگ قرمز
شده ای مثل بعضی از سیاستمداران دولت قبل که بیانیه می خوندند
از انسانیت صحبت کردن زمانیکه هدف نابودی شما هست چیزی جز حماقت نیست چیزی جز بیانیه خوندن نیست جیزی جز توهم نیست
در فرصت بعدی توضیحات بیشتری خواهم داد 
شما هم اگه وقت کردی درباره صهیون و نقشه بلند مدت آن مطالعه کن
شاید ایمان بیاورید به دشمنی دشمن
با دشمن باید دشمنی کرد یا در میدان جنگ یا در میز مذاکره
باید دید چه چیزی اقتضا می کند

حاجی کینه ورزی به هیچ وجهش خوب نیست.

و الا اون روزی که فکر می کنی به دردت خواهد خورد مطمئناً دیگه فرقی بین تو و این حیوانات جاهل کنونی (البته بلانسبت شما) نخواهد بود.

کینه همون جنونی رو به همراه میاره که خیلی از اسلاف ما بعد از انقلاب نسبت به دست اندرکاران رژیم سابق داشتن و بی مهابا و بی تأمل کارهای بی حساب کردن و البته کم نیستن این جور ادما ربطی هم به اعتقاد ادما نداره.

البته اعتقاد آدما که امروزه بیشتر شده ریا تا حقیقت. کم دیدم آدم معتقد بی ریا.

به هر حال کشتن و گرفتن جون انسان ها به هر نحو ممکن بد و مذمومه.

همین بدبختی ای هم که الان تو فلسطین گریبان ملت بیچاره رو گرفته حاصل همین کینه ورزی های احمقانه ی یک مشت کودنه که جز به مادیات و بحرانی و امنیتی نگه داشتن دائمی خاورمیانه به چیز دیگه ای فکر نمی کنن تا اهداف خودشون رو پیش ببرن. سلاح بفروشن، حکومت کنن و تصاحب کنن، چه فکر مردم، چه خاک مردم، چه اعتقاد مردم، چه جون مردم.

همین الآن تو عراقم آتیش بارونه، اون طرف توی افغانستانم هست، توی ایران خودمون هم اگه اوضاع آرومه به خاطر خفه خون گرفتن و دندون رو جیگر گذاشتن مردمه. والا خودت خوب می بینی دور و برت اوضاع چقدر بد شده. خاورمیانه رو یه سری حکام جاهل و احمق اداره می کنن که هیچ کدومشون از هیچ کدومشون بهتر نیست. البته کشور های صنعتی هم همین رو می خوان.

جاهلای خراب کار و مصرف کننده ای که به جای فکر کردن و پیشرفت و توسعه ی شعور و انسانیت فقط فکر این باشن که نفت ارزون رو بفروشن، سلاح های گرون اونا رو بخرن به خاطر امنیتی بودن منطقه، تکنولوژی اونا رو بخرن و خلاصه بازار اقتصاد اونا بچرخه اینا هم صبح تا شب از جهلشون درگیر یه سری خاطرات و اعتقادات بعضا تحریف شده ای مثل هولوکاست و مذهب های عجیب و غریب باشن و به زور به مردمشون تحمیل کنن، و هیچ کدومشونم یه لحظه صبر کنه فکر کنه ببینه که ناغافل چه هولوکاست و نسل کشی ای خودشون سر ملت بیچاره آوردن و با جون و عمر مردم بازی کردن. چه می خواد ایران باشه، چه عراق، چه سوریه، چه مفت خور های شیخ نشین خلیج فارس، چه اسرائیل بی سر و صاحاب.

توی این خاور میانه یه روز! پیدا می کنی که خبر کشتن و درگیری نباشه؟

اون وقت تو کتابای تاریخ صد سال دیگه خواهند نوشت، اون موقعی که ملت به اصطلاح متمدن خاورمیانه در گیر جنگ های قومی قبیله ای و اعتقادی بودن و مدام رزق و روزی شون رو با پول فروش نفت از شرق و غرب تامین می کردن، اروپا و آمریکا و ایضا روسیه و ژاپن و کشور های با عقل و شعور شرق و غرب به هر کلکی بود کلاه سر این ملت نادان و جاهل می ذاشتن و تند تند پیشرفت می کردن و موجبات رفاه و آسایش ملتشون رو مهیا می کردن و یه نیشخندم به ما می زدن.

و الا ادم ادمه! واسه اینکه درگیر شرق و غربم نشیم مردم ژاپن و کره جنوبی رو مثال می زنم، خون اونا مگه از ما رنگین تره؟ جثه شون هم که از ما نحیف تره! خدا رو صد هزار مرتبه شکر دینشونم که دین نیست یه مشت بودایی و برهمایی بت پرست لامذهب، که با این وجود دارن کنار هم در صلح و ارامش زندگی می کنن، احترام گذاشتن و ادبشون زبان زده! تکنولوژیشون رو ما دویست سال دیگه هم تا نخریم به دست نمیاریم؟ اما ما که مدعی هستیم! خدا رو شکر دو تا مسئول مودب و بی ریا و درست حسابی نداریم که لااقل به خاطر دینشون بگیم بیت المال امانته دستشون و جاش امنه! نه این قدر سواد دارن که نه اعتماد به نفس که برن بشینن با دو تا کشور ابر قدرت سر منافعشون بحث کنن! هنوزم از جهلشون می ترسن سر میز مذاکره با شیطان بزرگ بشینن. حق دارن، منم بهشون حق می دم، چون اگه با جهل برن سر میز بشینن عرضه ی نگه داشتن همین منافع کوچکی هم که داریم رو ندارن. همون بهتر که بذارن بلکه سال ها بعد افراد دانا تر و عاقل تری بیان سر کار بلکه بشه بهشون اعتماد کرد.

خلاصه آقا از ماست که بر ماست.






پاسخ:
سلام
دوباره نشیتی شرق را به غرب بافتی
مثل همیشه بعضی حرفات را قبول دارم و بعضیش را نه
اما به قول بچه ها رو موضوع صحبت کن
کینه نسبت به دشمنی  دشمن یک موضوع کاملا عقلانی است
زیرا دشمن دشمن است
حالا این کینه گاهی شما را سر میز مذاکره می شونه گاهی به دفاع در میدان نبرد
هدف دفاع از منافع خودت در برابر دشمنی دشمن هست
دوباره یادآوری می کنم حرف خودت را :
"وظیفه دشمن دشمنی است" تا اینجا که حرف خودت هست
اما وظیفه ما در مقابل دشمن چیه؟
یک کلمه "دفاع"
طبق این دو اصل فکر می کنم این کینه توزی عقلانی بحثی کاملا صحیح می باشد
 

چنان زندگی کن که کسانی که تو را می شناسند، اما خدا را نمی شناسند

بواسطه آشنایی با تو، با خدا آشنا شوند . . .

پاسخ:
سلام
خدا خیرتان دهد
ما را یاد خدا می اندازید

نجوا کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">