تا انتها حضور...

باید منتظر ماند و بر این انتظار ایستاد
\

تا انتها حضور...

باید منتظر ماند و بر این انتظار ایستاد

  • Instagram
تا انتها حضور...

سلام

بعضی از حرفها را نباید هرگز بگویی
به خاطر بغضی که در گلو داری
یا به خاطر بغضی که از شنیدن
حرفهای تو در گلو شکل می گیرد
اما اینها دلیل نمی شود که نگویی
" من" با "نوشتن" فریاد خواهم زد...
پس " تو" گوش نوشتاریت را تقویت کن
تا فریادهایم را بشنوی...

"زمزمه" هایت را دوست دارم
درست است که گوش سنگینی دارم
اما " زمزمه" هایت را با گوش جان می شنوم
شاید بپذیرم و شاید ...

اما به "تو" قول می دهم که
خوب بشنوم...

م.ع.ر.ط
Mart.emba@gmail.com

بایگانی

پیوندهای روزانه

جمعه, ۸ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۱۹ ق.ظ

۰

شقشقیه : مهسا امینی، مریم رجوی، مدونا

جمعه, ۸ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۱۹ ق.ظ

سلام

بعد از مدت ها توفیق شد تا در وبلاگم بنویسم و اما چند نکته:

 

نکته اول : من یک دختر دوساله به نام "کوثر" دارم فرض کنید بیست سال دیگه برایم خبر می آورند :

"دخترت به دلیل اینکه پوشش مناسبی نداشته است برای تذکر به مرکز پلیس رفته است و آنجا فوت کرده است."

برای من پدر  ( و تمام پدران سرزمینم ) بسیار غیرقابل قبول است و صد البته برای مادرش ( و تمام مادران سرزمینم) و .....

نکته دوم : چند سال پیش در جایی کار می کردم که امکانات و چرخه مدیریت در دست گروه خاصی بود و جالب اینکه در این گروه خاص همه ی فامیل های خودشان هم بودند مثلا معاونت فلان قسمت خانمش ناگهان استخدام شد و شد مسئول یه قسمت و جالب تر اینکه این گروه هیچ وقت رئیس نمی شدند و همیشه در پست های معاونت ، نماینده تام و الاختیار مدیر و ... می ماندند تا جایی که خبر داشتم نزدیک 10 سال این بزرگواران معاون بودند هر گروهی با ایشان بودند نخبه، و هر نخبه ای با این گروه نبود یه فرد بی سواد متوهم بود کار به جایی رسیده بود قراردادهای عجیب و غریب واگذاری های بلند مدت و .... صدای همه را بیرون آورد حتی دوستان اصلاح طلب تا اینکه مدیر جدید یک معاونت الکی تاسیس کرد و ایشون تا اطلاع ثانوی و بررسی پرونده ها در نهادهای مرتبط همچنان معاون بمانند

در اینستاگرام صفحه همسر ایشان را دیدم که برای فرزندشان احساس نگرانی کرده بودند و گفته بودند " ایران جای زندگی نیست". توی دلم گفتم کاش شما ها به جای همه ی اون نخبه هایی که مهاجرتشون دادید مهاجرت می کردید

 

نکته سوم : حاج آقا پسرتون و عروستون کجاهستند؟ نمی خوان برگردند و خدمت کنند به مملکتی که با پولش رفتند برای درس خوندن و نخبه شدن؟ یا منتظر هستند فرزندشون اونجا به دنیا بیاد و تابعیت اونجا بگیره و بعد برگردند ایران عزیز؟ راستی اگر برگردند می تونند پست های خوبی بگیرند و در کنار شما مردم را "ارشاد" کنند

نکته چهارم : طبق خبرهای موثقی که هیچ وقت تایید نشد تعدادی از اعضای سابق شواری شهر در حین دریافت سکه های طلا دستگیر شدند و ناگهان یک پروزه پر سر و صدا متوقف شد و الان در صفحه مجازی اش گذاشته " نه به دروغ " " به خاطر  مهسا"

نکته پنجم : ژن، ژیان، ئازادی» برای اوجلان یا برای "مهسا"

نکته ششم : من کارمندم. امسال یه بخشنامه آمده است برای ارتقای پست، در این بخشنامه مثلا میگه باید برای اولین پست باید شش سال حداقل سابقه در همان سازمان را دارا باشی بعد رییست ازت راضی باشی بعد رییس رییست ازت راضی باشه بعد پست خالی باشه بعد کارمند باسابقه تر از تو وجود نداشته باشه بعد اگه همه ی این ها را داشته باشی تا زه می تئنی وارد مصاحبه بشی و بعد ..... و بعد خبر میرسه در تهران رییس اداره کل حقوقی یه نفر جوان تر از تو بدون یک روز سابقه کاری و تنها با یک مقاله امنیت غذایی و ... انتخاب می شود و بعد این آقا بدون سابقه کاربرای تو بخشنامه ارتقا پستی تدوین می کند و در صفحه اینستاگرامش با احتیاط می نویسد " به صدای همگان گوش فرا دهیم "

نکته هفتم : جناب آقای بازیگر شما باید اون سی میلیارد را دریافت می کردی و بعد اعتراض می کردی؟ و حداقل در کنار ما در ایران می ماندی! مطمئن هستم اتفاقی که برای مهسا افتاد برای شما نمی افتد!

نکته هشتم: دقیقا مریم رجوی از چی حمایت کرده؟ از حجاب؟ از دموکراسی؟ از کمپ اشرف؟ از صدام ؟ از مهسا امینی؟

نکته نهم : خوشبختانه بسیاری از مراجع تقلید سکوت سنکین خود را شکسته اند و در نصایح پدرانه ای فرموده اند.

نکته دهم : پزشکان زیادی مهاجرت می کنند به عمان و امارات و  قطر و ... و تنها کاری که نظام پزشکی انجام می دهد هیچ کار هست یعنی سرمایه مملکت صرف یک گروه نخبه مملکت می شود آموزش می بیند یاد می گیرد و بعد به کشورهای عربی می روند برای خدمت به مردم عرب.

نکته یازدهم : کاش بعضی ها اندازه مدونا ، مدونا بودند

نکته دوازدهم : اگر اعتراض داریم واقعی باشیم و نترس نه اینکه روغن های ریخته را خرج مهسا کنیم

نکته سیزدهم: طبیعتا خیلی سخت است بین معترض  و آشوب گر تمایز ایجاد کرد و یکی از راه های آن کمک حکومت به معترضان برای جدایی از آشوب گران هست نه اینکه منتظر آن لحظه باشد.

نکته چهاردهم: این اتفاقات اخیر نقطه عطفی است که نباید از آن ترسید بلکه فرصت کم نظیری است برای اصلاح. باید شجاعت داشت و اقدام کرد شاید این آخرین فرصت باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۷/۰۸
دانشجوی کلاس اول دبستان

شقشقیه

مهسا امینی

و فکر می کنم

نجواها  (۰)

هیچ نجوایی هنوز ثبت نشده است

نجوا کردن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">